ZŠ T. G. Masaryka
ZŠ T. G. Masaryka,Pyšely

25. 4. 2024  - Třídní schůzky - od 16:00 hodin.

2. a 3. 5. 2024 - Ředitelské volno

Poradenské pracoviště

Základní charakteristika služeb

Poradenské služby jsou zajišťovány týmem pracovníků školy, který tvoří:

  • výchovný poradce
  • metodička prevence rizikového chování
  • školní psycholožka
  • školní speciální pedagožka
  • kariérová poradkyně
  • ředitelka školy
  • zástupce ředitelky školy pro 1. i 2. stupeň
  • a dále v případě potřeby rovněž jednotliví třídní učitelé

Za poskytování poradenských služeb odpovídá ředitel školy.

Poskytování poradenských služeb ve škole vychází z vyhlášky č. 72/2005 Sb. o
poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, v
platném znění.

Škola vede o poradenských službách poskytovaných školním metodikem prevence nebo
výchovným poradcem příslušnou dokumentaci (o vyšetřeních, jeho výsledcích a poskytnuté
péči individuální i skupinové, IVP, PLPP atd.).

Žák i jeho zákonný zástupce musí být školou předem srozumitelně a jednoznačně informován o:

  • všech podstatných náležitostech poskytované poradenské služby, zejména o povaze, rozsahu, trvání, cílech a postupech poskytované poradenské služby,
  • prospěchu, který je možné očekávat, a o všech předvídatelných důsledcích, které mohou vyplynout z poskytování poradenské služby, i možných následcích, pokud tato služba nebude poskytnuta,
  • právech a povinnostech spojených s poskytováním poradenských služeb včetně práva
  • žádat kdykoli poskytnutí poradenské služby znovu.

Program poradenských služeb na naší škole.pdf 

Výchovná poradkyně:

Mgr. Eva Chmelová

Konzultační hodiny:  Úterý - 12:00 - 13:30 hodin, jiné hodiny po předchozí domluvě

Činnosti a náplň práce výchovné poradkyně:

Poradenské činnosti:

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
  • Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
  • Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
  •  Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.

Metodické a informační činnosti:

  • s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,
  • s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
  • s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,
  • v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky a žáky ohroženými školními neúspěšností,
  • zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy,
  • metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.,
  • předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy,
  • poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům,
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů,
  • vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

Dokumenty:

Plán a náplň práce výchovného poradce 23-24.pdf 

Kariérová poradkyně:

Mgr. Eliška Pilátová

Konzultační hodiny:   po předchozí domluvě

Činnosti a náplň práce kariérové poradkyně:

  • poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
  • informuje o studijních možnostech, zpracovává agendu zpracování a včasného odeslání přihlášek ke studiu
  • spolupracuje s třídními učiteli vycházejících tříd v dané problematice
  • organizuje schůzky zástupců SŠ s vycházejícími žáky a jejich zákonnými zástupci
  • zpracovává přehledy o přijetí žáků
  • organizuje akce zaměřené k volbě povolání

Dokumenty:

Plán a náplň kariérové poradkyně 23-24.pdf 

Metodický materiál k přijímacímu řízení do středního vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři od 1. ledna 2024.pdf 

Vyhláška o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři.pdf.  Ze dne 19. prosince 2023 s účinností od 1.1.2024

Digitalizace přijímacího řízení na SŠ.pdf 

Projekt - PoznejPovolání.pdf 

Školní psycholožka:

PhDr. Eva Havlíčková

Konzultační hodiny:   Středa - 12.00 - 14.00 hodin, jiné hodiny po předchozí domluvě

Činnosti a náplň práce školní psycholožky:

Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci. Zajišťuje péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení. Náplň práce je uvedena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Školní speciální pedagožka:

Mgr. Andrea Šaňková

Konzultační hodiny:  Pondělí - 13:00 - 14.30 hodin, jiné hodiny po předchozí domluvě

Činnosti a náplň práce školní speciální pedagožky

Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských
služeb ve škole, včetně programu primární prevence. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci. Vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a provádí jejich zařazení do speciálně pedagogické péče. Náplň práce je uvedena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Metodička prevence rizikového chování:

Mgr. Jitka Bartošová

Konzultační hodiny:  Středa - 12.00 - 13.30 hodin, jiné hodiny po předchozí domluvě

Činnost školního metodika prevence rizikového chování

Metodické a koordinační činnosti

  • Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci preventivního programu školy.
  • Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování.
  • Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
  • Vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.
  • Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
  • Individuální a skupinová práce se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně - vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
  • Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisejí s přijímáním odlišnosti.
  • Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími odbornými pracovišti, zařízeními a institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.
  • Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu rizikového chování.
  • Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
  • Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.

Informační činnosti

  • Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
  • Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
  • Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, zejména orgánů státní správy a samosprávy, středisek výchovné péče, poskytovatelů sociálních služeb, zdravotnických zařízení, Policie České republiky, orgánů sociálně-právní ochrany dětí, nestátních organizací působící v oblasti prevence, center krizové intervence a dalších zařízení, institucí a jednotlivých odborníků.
  • Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení.
  • Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi  v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a předávání informací realizovaných preventivních programech školy pro potřeby zpracování analýz, statistik a krajských plánů prevence.

Poradenské činnosti

  • Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli.
  • Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole.
  • Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.

Dokumenty:

Minimální preventivní program 2023-24.pdf 

Minimální preventivní program 2022-23.pdf 

Minimalni preventivní program 2021-22.pdf 

Minimalni preventivní program 2020-21.pdf

 

Informace k prevenci pro rodiče, žáky:

METODICKÁ DOPORUČENÍ A METODICKÉ POKYNY (Obsahuje metodická doporučení a metodické pokyny v oblasti primární prevence rizikového chování)

http://METODICKÁ DOPORUČENÍ A METODICKÉ POKYNY

Další:

MD MŠMT k prevenci a postihu záškoláctví a omlouvání žáků z vyučování.pdf 

Metodické doporučení k primární prevenci rizika - Sebevražedné chování.pdf 

MŠMT - Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ve škole – doporučené postupy pro prac. škol

Desatero bezpečného chování v online světě.pdf 

Moje ditě (možná) bere drogy - informační leták.pdf

Nikotinové sáčky - leták.pdf 

Sebepoškozování - Co dělat....pdf 

Desatero pro děti.pdf 

Co je kyberšikana.pdf 

Linka bezpečí - rodičovská linka.pdf 

Linka bezpečí - vzkaz domů.pdf 

Pravidla pro děti k bezpečnějšímu užívání internetu.pdf 

Pravidla pro rodiče k bezpečnějšímu užívání internetu jejich dětmi.pdf 

Prezentace SVP Benešov .pdf 

 

Středočeský kraj - dokumenty

Strategie PPRCH Středočeského kraje 2022-2027.pdf 

Akční plán - realizace ŠPP - Středočeský kraj 2024 - 25.pdf 

Škola

    Vyučovací hodiny:
   1. hod.    8.00 - 8.45 
   2. hod.    8.55 - 9.40 
   3. hod.    10.00 - 10.45 
   4. hod.    10.55 - 11.40 
   5. hod.    11.50 - 12.35 
   6. hod.    12.45 - 13.30 
   7. hod.    13.40 - 14.25 
   8. hod.    14.35 - 15.20 

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Jasný měsíc v dubnu škodí květu stromů.

Pranostika na akt. den

Když dubnový vítr do stodoly fučí, po žních díru nenajde.